مورینیو :" زندگی پرتغالی ها در اسپانیا مشکل است "
 
خبرگزاری رئال مادرید
جدیدترین اخبار باشگاه رئال مادرید
 
 

 

http://as01.epimg.net/futbol/imagenes/2013/03/19/primera/1363700283_106876_1363700353_noticia_normal.jpgخوزه مورینیو در مصاحبه با شبکه پرتغالی RTP اعلام کرد که در انتخاب ویسنته دل بوسکه به عنوان مربی سال فیفا تقلب صورت گرفته است . وی گفت :" متاسفانه به دلایلی در این مراسم شرکت نکردم . برخی افراد با من تماس گرفتند و گفتند که به من رای داده اند اما رایشان را به اسم کس دیگری نوشته اند . به همین خاطر در این مراسم شرکت نکردم . " 
این باعث شد که نماینده از فیفا در تماس با این شبکه ، حرفهای مورینیو را تکذیب کند و بگوید :" باید اعلام کنیم که لیست آرای اعلام شده توسط فیفا درست است . "
مربی پرتغالی در پاسخ به این پرسش که آیا قراردادی را برای جدایی از رئال در این تابستان امضا کرده یا خیر هم گفت :" صحت ندارد . من هیچ توافقی برای رفتن از رئال نداشته ام و هیچ قراردادی امضا نکرده ام . این مزخرف است . "
چطور از یک تیم متلاشی شده تیمی ساختی که د ریک هفته بارسا و منچستر را شکست داد ؟
فوتبال همین است . هرگز نمی دانی که چه در پیش است . به نظرم تیم یک سازماندهی مشخص داشت تا بتواند که از پس این بازیها بر بیاید . من تجربه مشخصی هم داشتم . این نیاز بود . این یک باشگاه خاص است . خوب یا بد توجهات زیادی را به خود جلب می کند . شرایط آسانی نبود . سخت درون زمین تلاش کردیم و اعتماد به نفس خوبی داشتیم . با جاه طلبی و اعتماد به نفس بازی کردیم .

راز مهار بارسلونا چه بود ؟
با اینتر با اسلحه هایی که داشتیم بازی می کردیم . رئال تیمی با مشخصه های متفاوت بود پس متفاوت بازی می کردیم . کلید این است که تیم روبرو را خوب آنالیز کنیم . با خنثی کردن نقاط قوتشان به موفقیت می رسیم .

پرتغالی بودن در دوران کاریت مثبت بوده است ؟
پرتغالی بودن ربطی به آن چه که می خواستم ندارد . این جا در اسپانیا خیلی مشکل تر است اما فکر نمی کنم که جایی باعث شده باشد که به عنوان یک پرتغالی کار برایم آسان تر باشد . به نظر من تلاش است که باعث موفقیت می شود . وقتی در سال 2004 پرتغال را ترک کردم لحظه مهمی بود . از هر باشگاهی یک تجربه بزرگ داشتم و به خاطرش ممنونم . تجربه ام در رئال متفاوت بود . باعث شد که یک مربی بزرگ و یک شخصیت متفاوت شوم که برای همه خوبی ها و بدی های فوتبال آماده شوم . دو بار مرا قبلش دعوت کرده بودند و به دلایل حرفه ای رد کرده بودم . در این جا هیچ چیز تو را سورپرایز نمی کند چرا که یک باشگاه متفاوت است .

بین تو و کریستیانو بحثی پیش آمد ؟
روزنامه ها را نمی خوانم ، برنامه های تلویزیونی را نمی بینم و به رادیو هم گوش نمی دهم . سعی می کنم از آن چه در مطبوعاتی می نویسند دور بمانم . اما یک خشم کوچک رخ داد . یک بحث بود که هر مربی حقش است که داشته باشد .

این تیم به همان خوبی هست که انتظارش را داشتی ؟
بله ، افراد خیلی خوبی در آن هستند که می خواهند برنده باشند .

می گویند که با سران رئال برای جدایی به توافق رسیده اید .
مزخرف است . هیچ چیزی را امضا نکرده ام و توافقی هم نشده است .

امسال چمپیونزلیگ را می بری ؟
ممکن است که آن را ببرم یا ببازم . به جز یونایتد که حذف شد ، همه مدعیان باقی مانده اند . ترجیح می دهم که به پنج مدعی اشاره کنم . بایرن فوق العاده است و در سه سال اخیر به دو فینال رسیده است . در شرایط خوبی هستند . یووه خیلی خوب است . دورتموند هم همیشه گفته ام که تیم خیلی خوبی است .

به نظرت کمک ویژه ای به بارسا صورت می گیرد ؟
شاید به این خاطر باشد که با تیمهای متفاوت مقابل آنها قرار گرفتم و تجربه های منفی داشتم چنین حسی باشد . نمی شود نتیجه گیری کلی کرد . اما درست است که چند بار با چلسی مقابلشان ده نفره شدم که سخت و غیرمنتظره بود . با اینتر با اخراج بازیکنم ده نفره شدم و با رئال نیز دوباره همین اتفاق تکرار شد . با سه تیم متفاوت تجربه یکسانی داشتم و طبیعتا این ابهاماتی را پدید می آورد .

از رفتن گواردیولا سورپرایز شدی ؟
او مربی بارسلونایی بود که از بخت های اصلی بردن جام بود . من انتظارش را نداشتم چرا که برای من غیر قابل ابور است که یک سال را تعطیل کنم و تیم نداشته باشم . غیرممکن است که خودم بخواهم این گزینه را انتخاب کنم . البته هر شخص تصمیم خودش را می گیرد و باید احترام گذاشت .

به فرگوسن در نیمه دوم چه گفتی ؟
ما مدام با هم در تماس هستیم . پس از بازی در لباس پورتو با او روبرو شدم . خیلی جوان تر بودیم . او به من تبریک گفت و مرا برای یک قهوه دعوت کرد . در طول سالهای بعدش روابط ما ادامه داشت . آن لحظه خیلی تاثیر گذار بود . برایش احترام زیادی قائلم .

مربیان پرتغالی بهترین ها هستند ؟
بهترین بودن یک مسئله نسبی است . ممکن است که در یک لحظه این گونه باشد و در لحظه ای دیگر نه . ممکن است که برخی در برخی لحظات بهترین در دنیا شوند . مهم این است که بتوان دورانی را ثبت کرد که بتوان در پایانش گفت که دوره موفقی بوده است و موفقیت زیبایی با برخی ناکامی ها در آن ثبت شده است . این انتخاب من است و من موفقیت های زیادی داشته ام . مربیان پرتغالی خوب هستند اما نمی توان این را به کل تعمیم داد . عموما مربی پرتغالی جنگنده هستند . مربیان زیادی در پرتغال هستند ، جوان های زیادی هم می خواهند مربی شوند .

بعد از مورینیو ، چه کسی بهترین مربی پرتغال می شود ؟
به نظرم روی فاریا می تواند پیشرفت کند . البته نمی خواهم به مربیانی نظیر فرناندو سانتوس که در یونان خوب کا رکرده بی احترامی کنم .

تا یک سال پیش می گفتند که ویلاش بواس مشابه خودت است . تو شباهتی می دیدی ؟
نه .

پائولو بنتو ، پرتغال را به جام جهانی 2014 می رساند ؟
امیدوارم . حیف است که با توجه به تلاشی که انجام می دهد ، پرتغال به جام جهانی نرسد . حیف است که بازیکنانی نظیر کریستیانو که بهترین ها هستند ، نتوانند به جام جهانی برسند .

بی عدالتی بود که کریستیانو به توپ طلا نرسید ؟
بله ، به نظرم فوتبال یک ورزش تیمی است و نباید افتخارات فردی مورد توجه قرار گیرند . تیمها مهمتر از بازیکنان هستند . رونالدو قهرمان لیگ شد و نقش موثری داشت .

در خانه چطور هستی ؟
یک فرد عادی . یک همسر ، پسر و پدر خوب . اتفاقات عادی را دوست دارم . شاید اگر معلم بودم زندگی خانوادگی بهتری نسبت به حالا داشتم اما باز هم یک خانواده خوشحال را دارم .

برای خانواده وقت می گذاری ؟
البته . مردم فکر می کنند که طور دیگری است اما این طور نیست . ممکن است که لحظاتی مثل تولد پسرم را از دست بدهم . تا وقتی که هشت ساله شد ، نتوانستم که حتی یک تولدش را هم با او باشم . پس از آن شرایط بهتر شد و مثلا می توانستم که ساعت چهار بعد از ظهر در خانه باشم و با همسر و فرزندانم باشم .

برای بحران در پرتغال توضیحی دارید ؟
خیلی ناراحت هستم . حس ناراحت کننده ای است . اسپانیا و اروپا از حقیقت زندگی در پرتغال دور نیستند .

چه توصیه ای دارید ؟
حرفی برای گفتن نیست . من شرایط اقصتادی خوبی دارم . نمی توانم پند بدهم . ناراحتی مردم را درک می کنم . دوستان و خانواده هایی داریم که اذیتت می شوند . مردم می خواهند که زندگی خوبی باشند .

از نظر سیاسی هنوز سنت گرا هستید ؟
بله .

دوست دارید دنیای فوتبال مورینیو را چگونه به یاد بیاورد ؟
برایم مهم نیست . هر کسی ممکن است که داستانی بسازد اما اتفاقات قابل پاک شدن نیستند . می خواهم در هر جایی که هستم موفق شوم .

به چند زبان صحبت می کنید . چیز جدیدی هم یاد گرفتید ؟
انگلیسی و فرانسوی را به حد کافی بلدم . اسپانیایی و ایتالیایی ام نیز خوب است . در کشوری که نتوانم در آن ارتباط برقرار کنم کار نمی کنم . ارتباط برقرار کردن ضروری است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, :: 7:40 :: توسط : مهدی

درباره وبلاگ
با سلام به همه ی رئالی های عزیز من این وبلاگ را به عشق این تیم بزرگ ساختم امیدوارم از این وبلاگ خوشتان بیاید و لحظات خوبی را در این وبلاگ سپری کنید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری رئال مادرید و آدرس cfrma.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 101
بازدید ماه : 347
بازدید کل : 123172
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1